Alla inlägg under november 2011

Av zelia webster - 7 november 2011 19:16

har varit lite dålig på att blogga och det beror på att inte så mycket har hänt. är lite besviken på vår mentor, för att vi aldrig kan få tag på henne eller boka möte. ska sicka ett till mejl idag. vi tänkte prata mycket om hur vi ska hitta rätt investerare och hur vi ska gå till väga med detta (lite djupare). sen har vi även övat på vår pitch, det svåra är att starta intressant, ha ett bra kroppsspråk och hålla det intressant. tycker personligen att när folk börjar med "det här ska vi prata om idag" är lite trist och jag vill gärna göra något "out side the box" eftersom att jag tror att det drar till sig intresse. jag tror att vi kommer att göra en bra pitch som är något annat. kollat lite på shark tank (den amrikanska versionen av draknästet). det brukar ge mig lite insperation. 

annars ska vi försöka blogga mer och hålla oss i fas. 


har redan haft min första dag på praktiken och det gick jätte bra! jag fick ta mycket ansvar och göra olika admistrativa uppgifter som var roligt och nytt. har även fått plockat ihop saker, skickat i väg dom och gjort annt assistent jobb. 

har redan hittat en väg där man kan se olika jobb som söks på NK. kul! när det börjar närma sig sitt slut ska jag sätta lite press på dem och fixa ett extra jobb. annras tycker dem att jag är duktig och vill redan behålla mig längre! whoop!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards